Fogékszer
Fogékszerek A fogékszerek használata, a fogak díszítése korántsem újszerű szokás, már a régmúltból is vannak róla ismereteink. Többek között egyiptomi sírokban is találtak drágakővel díszített fogakat, amelyek nagy valószínűséggel esztétikai és gazdagságot sugárzó, hovatartozást mutató, a megjelenést egyedivé tevő célból készültek.

Az utóbbi időben — főleg a fiatalok — ismét felfedezték a fogak díszítés­ét és új divatot teremtve a fogékszer­ek legkülönbözőbb változatait viselik.

Eredetileg a rap és hip-hop korszak hozta ismét elő ezeket a díszítés­i szokásokat.

Fogékszerek Napjainkban nagyon vékony aranyfóliából ún. Dazzlerek, illetve kicsit vastagabb Twinkles-nek hívott fogékszer­ek kerülnek forgalomba, továbbá apró kristály ékkövek különböző színekkel adják a választható fogékszer­ek hosszú sorát, egészen a brilliánsig.

A fogékszer­eket csak fogorvos teheti fel, ami egy speciális ragasztási technikával történik. A ragasztott fogékszer teljesen a foghoz kell símuljon - nem állhat el, mert akkor nem tísztítható rendesen. Egy-egy ragasztás nem árt a fognak, de ha sűrűn cseréltetnénk, akkor károsodhat.
Gyakori kérdések
Fogékszerek
  • Fájdalmas-e a fogékszer felhelyezése?
    - Nem.
  • Ártalmas-e a fogra, illetve káros-e a fogzománcra?
    - Nem. Ezeket az anyagokat a fogorvosok is használják évek óta.
  • Mennyi ideig marad a fogékszer fent a fogon?
    - Akár 1 évig is.
  • Mi történik miután a fogékszer, leesik?
    - Amikor az ékszer leesik, maradhat utána egy kis ragasztó, amelyet körömmel le lehet kaparni. Ha ez nem sikerül forduljunk fogorvoshoz.
  • Mi történik, ha a lenyeli a kristályt?
    - Semmi.
  • Kell-e lyukat fúrni a fogra?
    - Nem.
Amit még tudnunk kell
  • Felrakás után az ékszert megérinteni, játszani vele nem szabad!
  • Egy óráig ne együnk semmit!
  • A következő 12 órában kemény étel fogyasztása nem ajánlott.
  • Inni és cigarettázni azonnal lehet.
  • 12 óráig nem szabad azt a fogat mosni.
  • Az első fogmosásnál leválhat egy kevés ragasztó.
  • Az ékszer ideiglenes és egyénenként változó a tartóssága. Ez lehet egy hónap vagy egy év.
  • Az ékszer csak eredeti fogra ragad, fogpótlásra a koronaragasztó segítségével helyezhető fel.
Jelentkezzen be hozzánk ingyenes konzultáció­nkra, hogy elkészíthessük kezelési terv­ét!
Kattintson ide az online bejelentkezéshez!
PestDental fogorvosi rendelő | 1092 Bp., Kinizsi u. 22.
A weboldalt az Newsletter Store készítette és üzemelteti!